torsdag den 26. marts 2009

Besuch von Ida

Hallo in Dänemark!

Her kommer en større update da jeg ikke har haft tid til at skrive på det sidste.

Forrige weekend var Christoph og jeg et smut forbi Reichstag for at tjekke en restaurant ud. Man kunne dog ikke se reastauranten medmindre man brugte samme indgang som alle turisterne der ville op og se kuplen. Vi spurgte en medarbejder og han gav os det tip at vi skulle prøve at spørge i handicap indgangen. Her var der ingen kø og vi spurgte om vi måtte komme ind, men det måtte vi ikke. Så vi begyndte at gå og Christoph sagde at vi jo bare ville tjekke restauranten ud for at planlægge en romantisk middag (Ida var på besøg weekenden efter), og så forbarmede de sig og vi fik lov til at komme ind. Sådan springer man en 1-times lang kø over :)
Vi fik set at resaturanten var alt for dyr og så tog vi også lige et smut op i kuplen nu vi var der.

Brandenburger Tor ligger lige ved siden af Reichstag





Sidste weekend var Ida på besøg. Hun kom sent torsdag aften og var her til mandag meget tidlig morgen. Det var rigtig dejligt at se hende igen og vi fik set en masse. Fredag stod den på power shopping. Jeg tror måske vi var i 20-30 butikker. Men der er også helt vildt mange fede butikker her. Der findes mange små modeforretninger som ikke ville kunne fungere i en by som Kbh., fordi den ikke er stor nok. Så Ida var i sit es.
Lørdag var vi ude og spise sushi med Lisa og hendes mor, var i Bauhaus museet (hvilket var skuffende lille) og om aftenen var vi på clubben Berghain.


(Jeg er meget glad for mit nye kamera)

Ida fik købt sine sko :)


Berghain er en af de mest hyppede klubber i Berlin. Og med rette. Det er et helt specielt sted.
Det er næsten umuligt at komme forbi dørmanden som kun lukker folk ind som han lige føler for. Fx var der en gruppe på 8 piger der blev afvist, så her handler det ikke om piger. Vi ankom ved 3 tiden og stod i kø i ca. 40 min. Vi var der sammen med Chistoph og 5 af hans venner. Da vi vidste at dørmanden normalt ikke lukker store grupper ind havde vi aftalt at dele os op i 4 og 4, men det var ikke alle der havde forstået det. Så da vi går ind med de 4 første er der en af de 4 sidste der går med og så blev dørmanden sur. Derfor fik de 4 sidste ikke lov til at komme ind det ender med at det kun er Ida og jeg der går ind og de andre går videre til en anden klub. Ida var jo ik her så tit og nu havde vi endelig fået indgang så det udnyttede vi. Ida og jeg havde derfor en romantisk aften på en af Berlin hårdeste techno klubber. Men det var sjov! Berghain har to dansegulv. Et stort hvor det er mega hård musik (lidt for hård til mig) og hvor der er mange store mænd i bar overkrop der danser. Her er der også et såkaldt "Dark Room", som er et rum hvor der er bælgragende mørkt og mange mænd går derind. Mere har man ikke lyst til at hvide... Ovenpå er der panorama bar som er lidt mere menneskelig og virkelig fed musik. Så der gav vi den gas hele natten.
Berghains dørmand - kendt som den hårdeste dørmand i Berlin.


Søndag var vi på loppemarked (dem er der mange af her) og chillede film om aftenen.





I forgårs var jeg inde og se basketball sammen med Christoph og Trine (mine medbeboere). Vi så Berlin mod Ulm som er Christophs hjemby. Kampen foregik i den spritnye O2 Arena og i pausen gik maskotten rundt og skød t-shirts ud til publikum og jeg greb en! Sehr geil.

Igår var jeg i biografen og se Slumdog Millionaire. Den var vildt god!


Håber I har det godt!

Johan



Ekskursion med sprogskolen:


Dette er et mindesmærke for alle de homoseksuelle der døde under 2. verdenskrig. Inden i den store betonklods bliver der vist video.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar