søndag den 8. marts 2009

Godt ankommet

Gutentag!

Min nye adresse i Friedrichshain er:

Strassmanstr. 28
10249 Berlin
Germany

og tlf. nr.: +49 17678352222

Jeg vil for det meste have mit tyske simkort i min telefon, så hvis I hurtigt skal have fat i mig så skal i ringe/sms dertil.
Ellers er der fastnet tlf. i lejligheden hvor jeg kan ringe gratis til fastnet tlf. i hele europa: +49 03042082298.


Jeg har det rigtig godt. Har lige været på bar med Christoph som jeg bor sammen med og nogle af hans venner. Det var rigtig hyggeligt og vi skal måske på club i weekenden.

Igår da jeg ankom havde jeg desværre fået det forkerte nummer på Christoph som havde nøglerne til lejligheden så da jeg prøvede at ringe virkede nummeret ikke. Vi havde ellers aftalt over mail at jeg bare skulle ringe når jeg ankom og så ville vi finde ud af hvor vi skulle mødes.
Så jeg tog hen til lejligheden i håb om at han var hjemme, men det var han ikke og det endte med at jeg måtte vente i 2 timer foran døren... Lidt surt, men jeg fik da husly til sidst :)
Mit værelse er kæmpe stort, og har få "spartanske" møbler, så jeg må en tur på loppemarked og lign. og købe lidt sager og plakater osv. for at gøre det lidt mere hyggeligt. Der er næsten 4 meter fra gulv til loft, så væggene ser ret bare ud.

Idag har jeg været henne på universitetet og melde min ankomst, og jeg blev taget vildt godt imod af nogle meget flinke studerende fra den internationale afdeling som hjalp mig med alt det praktiske og papirarbejdet. Så det tegner rigtig godt!
I morgen skal jeg til tysk prøve for at vise hvilket niveau tysk jeg kan, og så starter tysk kurset i næste uge og varer 3,5 uger. Derefter starter semestret.

1 kommentar:

  1. Hej Johan, faldt over din blog.
    Sig mig ikke lige...ligger den adresse ikke i Kreutzberg?? Du skriver Friedrichshain?? Hvor længe skal du opholde dig i Berlin??

    SvarSlet